måndag 11 februari 2008

Komiska tillfälligheter...

Vi vet inte om det är en kille eller en tjej som blygt gömmer sig därinne i magen. Det vi vet är vad HON ska heta om det är en HON! Och vi är överens!! Det vi inte vet är vad HAN ska heta om det är en HAN! Det var därför den knasiga namndagsjakten började; det var nämligen Maximiliam som hade namnsdag den 1/2 och OM det var en kille som föddes just då tyckte jag att det skulle vara det perfekta namnet (försökte övertala sambon med det argumentet...) Sambon tyckte Anshelm (4/2) var bättre... Jag berättade om detta för Elin som satsade på Bert den 8:onde... och det vet vi ju vid det här laget att det inte blev någon Bert heller :-) Trevliga namn som dyker upp den här veckan är: Agne, Ove, Valentin, Sigfrid och Julius. Make a pick! :-)

Min sambo vill inte gärna diskutera namnfrågan, han säger att det syns på bebis när bebis kommer ut... Vi körde den taktiken förra gången också och då tog det närmare 3 månader att "se" vad Smulan skulle heta...

En komisk grej hände i morse :-) En "Vänta barn" från 2005 dök upp nånstans ifrån och jag satt och slöbläddrade lite... fastnade vid "Namnspecial" så klart och läste om hur folk hade kommit på vad deras barn skulle heta. Tyckte jag kände igen storyn... komiskt tänkte jag, det här var ju precis som för Anna... å så ser jag att det ÄR Anna!! :-) Ibland händer de märkligaste saker! Roooligt tyckte jag!!

Anna har förresten lagt in läskiga bilder från CHA mässan i butiksbloggen!!


8 kommentarer:

  1. Oj har du den kvar!!!! Den vill jag en kopia på :-)Jag tycker eran bäbis ska heta Nils!

    SvaraRadera
  2. Coolt! Ang veckans namn så måste jag säga att inget slår Bert... Men Valentin kommer inte långt efter! Då satsar vi på att ungen kommer på fredag, eller så ses vi på sjukhuset idag, vi ska in på ultraljud! Tjoho! / Elin

    SvaraRadera
  3. Nähä, ingen Yngve heller ser jag. Jag tycker du ska invänta Hilding. Eller helt enkelt föda en tjej :-)

    Vi har också massa tjejnamn på lut. Dock är vi övertygade om att det bor en liten bror i magen så tjejnamnen är liksom överflödiga. Och pojknamn är såååå mycket svårare!

    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas på att det blir en Sigfrid för då fyller jag år :)

    SvaraRadera
  5. Fast OJ, hade du BF den 1 feb? Då tycker jag INTE du ska invänta Hilding ;-):-D

    Kom igen nu bebisen. UT!!!

    SvaraRadera
  6. Satsa på valentin kanske?? Ett riktigt kärleksbarn blir det då... :-) Kram på er!

    SvaraRadera
  7. Jag sätter en peng på Julius jag! Minns ett barnprogram från förr där en hette Julius. "Norrköping, för tjyvingen, sa dom i slutet...

    SvaraRadera
  8. Jag satsar också på en Julius!! Isak heter det i andranamn och jag tycker faktiskt att det är ett namn som även duger som tilltalsnamn... ;-)

    SvaraRadera