torsdag 1 april 2010

Vad jag gjorde på mässan/träffen...

...shoppade och tjötade uppenbarligen, för så många alster blev ju som vanligt inte gjorda :)

Kommer du ihåg hur vädret var i september? Det var alldeles otroligt vackert; soligt och underbart varmt! Och det var ju en himla tur för oss, för vi var mellan två boenden och bodde under den tiden i en stuga på 36 kvm... Det kunde ha blivit en mardröm, men tack vare det fina vädret och en så gott som folktom lååång sandstrand så blev det riktigt bra! Vi var på stranden nästan varje dag och barnen badade och grävde i sanden i timmar. Nu när jag tänker tillbaka på det så känns det som att det var ganska härliga tider trots allt och det är det härliga den här layouten handlar om (gjord efter en skiss av Morfen på Svensk Scrapbookings träff).



Sen gjorde jag den här efter en utmaning á lá bingo, med band, ojämn form och brads. Det är en nyklippt och snygg kille på fotot; i september åkte bebisfjunen av och bebisen förvandlades till en liten grabb :)



En mycket klurig person hade kommit på utmaningen att scrappa i bara vitt och svart (+ gråskala). Fotot fick vara i färg, men jag hade ett svart/vitt som jag tyckte passade bra. Det är Smulan som är ute och provflyger sina vingar :)



Citatet som jag skrivit på fotot kommer från William Arthur Ward. Jag har haft det länge på en knycklig lapp som hängt med genom flyttrensningar och andra hårda strapatser. Citatet har betytt mycket för mig och just nu tänker jag ofta på det. De här orden vill jag skicka med Smulan också och så hoppas jag att hon är mycket modigare än jag :)

“If you can imagine it, you can achieve it;
if you can dream it, you can become it.”

1 kommentar: