söndag 18 april 2010

Katt & crop

Plutten är inne i en kris just nu... 2-års krisen! Protesterna tar aldrig slut, Plutten är stenhård och viker sig inte en tum. Om han inte bestämmer sig för att allt ska vara precis tvärtom då. På påskparaden skulle han kläs ut till katt, med öron, svans, fluffig fleece och morrhår. En lång rad av protester (-Nej! Inte!) ledde till att Plutten blev en helt vanlig plutt iklädd blå galon... Tills han gjorde en tvärvändning, svidade om totalt och t.o.m ville ha morrhår och skär nos :)



Sen kan han ju allt också... -Säu! säger han många gånger på en dag. Och det betyder ju själv/kan själv. Experten på påklädning tar ganska god tid på sig och det brukar bli både bak å fram och in å ut. Men kan man "säu" så kan man. Ibland kan jag få hjälpa till om jag ber riktigt snällt och ibland kommer han själv och frågar -Mamma, hjälpa mig? Gullig, men påfrestande med andra ord :)



Den här gjorde jag till CCn på Scrappiz som var under påskveckan. Utmaningen var att använda minst tre foton och ha handskriven journaling. Många roliga utmaningar var det och jag fick riktigt bra snurr på scrappandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar