onsdag 30 december 2009

Genrep

Imorgon ska det käkas god nyårsmat med vännerna och i år ska jag och min gubbe ha hand om förrätten. Min bror och hans sambo har varit här och käkat ikväll och de fick vara försökskaniner så att vi fick provlaga och provsmaka lite. Ifjol satte magsjukan käppar i hjulet för nyårsfirandet med våra vänner, så vi hade "nyårskalas" på trettondagsafton istället. Ifjol hade familjen just flyttat till radhuset och jag och gubben firade nyår med bubbel i både badkaret och i glasen. Vi käkade hummer med en otroligt god sås och vi har tänkt att bjuda vännerna på detta imorgon. Men vi vet inte om vi ska ta hummer eller pilgrimsmusslor och havskräftor istället, så det var det vi provade ikväll och så vinet förståss! Till varmrätt bjöd jag på fransyska av hjort (som blev en väldigt god och mör stek) som jag köpt på Tranhems gårdbutik. Det var första gången jag var där, men jag kommer definitivt att åka dit och köpa kött igen. Nog om mat, man kan ju tro att vi inte gör annat än äter!


De här layouterna är sen i somras, då jag, Elin och Lilla Anna tog en trevlig tripp till Kristinehamn. En är med våran fina Lilleman med världens blåaste ögon och en med våran Lille Pilleman, ett smeknamn som Plutten fått ärva efter sin pappa som tydligen också var pillig när han var liten :) Lille Pilleman hittar så mycket att pilla med att man kan bli tokig; små nattlampor i eluttag, små knappar att trycka på som ingen visste fanns, pluppar till hyllplan,råttfällor och vadden inuti soffkuddarna (helt plötsligt låg det tussar av "tomteskägg" i hela rummet och vi hade ingen aning om varifrån det kom, förrän vi tog förövaren på bar gärning en dag). Han kan sitta väldigt länge, i full koncentration och pilla med någon liten grej, Lille Pilleman.





Nu äre bara imorgon kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar