måndag 13 juli 2009

Liftvarning

Jag har "rullat tummarna" vid scrapbordet ett tag nu. Jag blir lätt rastlös och vill att allt ska vara nytt och spännade. Vad är det jag väntar på då? Jo, den nya grejen! Den nya freestyle/white space/lager-på-lager/sy på layouten grejen!! Jag gillar trender och jag väntar tålmodigt på att det ska komma en ny som jag kan falla för :) Jag är inte så kräsen när jag tänker efter... jag skulle nog nöja mig om det kom en ny liten grej också, typ grungeboard/punchinella/såndäringa filtband med klister på baksidan (som man köpte i alla färger och former och som man fortfarande har ett lager av som kommer att räcka livet ut).

Min kreativa del av hjärnan har nog också rullat tummarna ett tag. Det kändes som om alla layouter blev likadana; foto/n långt ner på vänster sida, rubrik på höger sida. För en vecka sen blev det väldigt tydligt att det inte bara kändes så, utan att det faktiskt VAR så. Jag hade liftat mig själv! 2 layouter gjorda efter 2 olika skisser, med ca. 1 1/2 månads mellanrum som var såå lika :) T.o.m färgerna, lutningen på fotot och placeringen av blommorna!! Ja du ser ju själv:






Skrattretande!! Jag försöker råda bot på detta med hjälp av skisser/utmaningar/tävlingar och hoppas att min kreativa del av hjärnan vaknar till liv snart, annars... hjälp!

1 kommentar:

  1. Haha!
    Ja, här hemma är det snarare rivet, sandpapprat, filat som gäller. Jag sa det till Diana igår att jag inte kan göra en LO eller kort utan att saxen eller skalpellen eller nagelfilen är framme...
    Vi diskuterade någon sorts avvänjning men kom fram till att det nog är ganska bra att riva o sandpappra o fila ändå! ;)
    Du, det finns en liten corner rounder till dig här hemma. Kommer du förbi en sväng på torsdag innan du skulle bort? Anna o Diana kommer vid 14.
    / E.

    SvaraRadera