lördag 10 januari 2009

Till slut kom jag ut!

Vi har varit utan nätuppkoppling jobbigt länge... ett visst bolag som säger sig leverera bredband är, milt uttryckt, i onåd i detta hushåll. Nu känns det skönt att få komma ut och surfa internetflow igen!

Jag hoppas att ditt nya år har börjat mycket gott och att det bara kommer att bli "uppåt, framåt" framöver! Jag är säker på att det kommer att bli ett fantastiskt år; I salute you 2009! En kul grej som jag ser fram emot är att titta tillbaka på mina mål och förhoppningar som jag hade inför 2008 och som jag scrappade för ett år sen... Ska bara hitta layouten i all flyttröra först :-) Mitt nya pysselimperium är fortfarande i Big Bang-stadiet... och av någon anledning har alla de där sakerna som inte riktigt hör hemma nånstans hopats just där mitt nya pysselbord ska ståta (det är en himlans massa bröte där i hörnet, toppat av gamla CD skivor, pärlplattor och en grön gitarr... what?!). Mitt gamla pysselbord ska få bli matbord igen och med en duk över är det ju ingen som ser färgen, tejpen, klistret, stickersresterna och de en miljon små hålgörarhålen som det har dekorerats med de senaste 2,5 åren... :-)

Annars har vi det jäkla gött här i vårt nya hus! I början satt vi mest på övervåningen och tryckte. Det kändes väl tryggt att bara ha sovrum, toa och tvrum och lagom stor yta att röra sig på :-) Nu har vi blivit djärvare och har pinkat in revir ända bort till ICA! Och vi älskar att ha så nära till skogen!! Nu trivs vi riktigt, riktigt bra här "på andra sidan stan" :-)

Läste på SWEscrapbloggen om nya "I fokus"utmaningarna där temat var "Förändringar"... Det känns ju rätt passande nu när ALLT är i förändring :-)

Det här rummet tex är helt förändrat! Nu är det Smulans nya rum och det är en mycket, mycket stolt tjej som visar upp det för alla som kommer :-) Men det får vi ta en annan dag, för kameran är nere i köket och dit är det ju numera myyyycket långt :-)

So long!

6 kommentarer:

  1. Åh vad spännande att se bilder från ert fina hus! Jag förstår att ni trivs, det är fint och ligger väldigt bra.

    Jag bävar lite inför vår flytt som kommer närmre och närmre, speciellt bävar jag inför att packa ner alla scrapsaker och inte veta riktigt när de kommer upp igen!

    Hoppas att vi ses snart och kanske till och med scrappa lite ihop! Kram.

    SvaraRadera
  2. well hello, welcome back to världen! gott att ni installerat er i nya huset! Jag hoppas helgerna varit härliga och att tomten var snäll mot er! fast ett nytt hus är ju förstås ingen dålig julklapp!

    Jag antar att du fått mail om att det är ok att vi delar hytt på kryssningen, gud vad jag längtar! vi hörs snart igen,kram

    Annika

    SvaraRadera
  3. Är givetvis glad för att ni har hittat ett hus ni trivs i, men hade gärna haft er ute på ön också :P

    Kul att din utskällning hjälpte, det är bra att bli arg ibland.

    Kram//Busan

    SvaraRadera
  4. Gött att ha dig tillbaka! Blir bra detdär, det är så att jag längtar tillbaka till den där skogen så som du går på. Du vet att det finns en hel del kantareller där va!?! Såg din LO om smula och soppa i Scrapbook mm och vill bara säga att den är fantastisk och solig och, och, och alldeles underbaaaar. Kram!

    SvaraRadera
  5. Jodå
    trots gnället drar jag på mun

    Lena

    SvaraRadera