tisdag 16 februari 2010

Fantasikompis och solskenssmula

När Smulan var liten bodde vi i lägenhet på tredje våningen. I våran hiss bodde Lejonunget... Smulan hukade sig ner och pratade med Lejonunget precis som med en liten hund och så berättade hon för mig om vad den busiga Lejonunget gjorde. Ibland smet han iväg, men för det mesta tog hon upp honom i famnen och bar honom en bit på väg och sen släppte hon ner honom i korgen under vagnen så att han fick åka med när vi skulle på promenad. Efter 10 minuter eller 30 minuter eller efter en timme kunde hon säga: -Oj! Nu sprang Lejonunget hem! Och jag tror aldrig att hon glömde bort att han var med eller att berätta när han sprang före oss hem. På den här layouten har jag förevigat Smulan och Lejonunget, du ser väl att hon håller honom där i handen? ;) Fantasi är fantastiskt!




Det underbara fotot på nästa layout har jag haft och varit sugen på att scrappa sååå länge. Det var bara ett problem; det är fotat i motljus och Smulan blev väldigt grå och tråkig i sitt söta fejs. Jag har försökt att fixa det i PS sååå många gånger och ljusat upp och grejsat, men det blev liksom aldrig riktigt bra... Tills för någon vecka sedan när jag ljusade upp den lite och körde på med en action och Voila!! Det blev lika soligt och underbart som minnet jag hade av Smulan där bland alla smörblommor!! Thank you, action maker!

1 kommentar:

  1. Gudars vilken härlig unge ni har - lejonunget, ja jag säger då det! Solskensnina åkte raka vägen in i inspirationsmappen, ljuvlig i sin renhet. Tack för senast! Kramelikram

    SvaraRadera